Bać się czy zaufać?

6 sierpnia 2008, 13:30

Alexander Todorov i Nikolaas Oosterhof z Princeton University postanowili sprawdzić, co sprawia, że niektóre twarze wzbudzają zaufanie, a inne paniczny strach. Stworzyli program komputerowy, który pozwolił uzyskać zarówno najbardziej rozczulające, jak i najbardziej przerażające twarze (Proceedings of the National Academy of Sciences).



W obcym języku myślimy bardziej racjonalnie

26 kwietnia 2012, 15:49

Ludzie podejmują bardziej racjonalne decyzje, kiedy analizują problem, myśląc w języku innym niż ojczysty. Psycholodzy z Uniwersytetu Chicagowskiego wykazali, że z większym prawdopodobieństwem podejmują wtedy tzw. korzystne ryzyka.


Technika pozwala czytać na nowo kobiecie ze ślepotą słów

3 stycznia 2014, 16:58

Zespół z Centrum Medycznego Loyola University zaprezentował metodę pozwalającą na nowo czytać pacjentce z czystą ślepotą słów (aleksją bez agrafii).


Szympansy są wrażliwe na zgodność z normami społecznymi

29 czerwca 2015, 10:44

Filmy z zabójstwem niemowlęcia z innego stada ujawniły, że szympansy są wrażliwe na pogwałcenie norm/właściwość zachowania.


Po porażce lepiej skupiać się na emocjach niż podchodzić do niej racjonalnie

20 września 2017, 09:38

Emocjonalna reakcja na porażkę skuteczniej poprawia wyniki uzyskiwane następnym razem w podobnym zadaniu.


Zbadano, jakie emocje wywołują różne alkohole

22 listopada 2017, 12:05

Różne alkohole wywołują odmienne reakcje emocjonalne. Z agresją najczęściej kojarzone są alkohole wysokoprocentowe.


Język obcy zmniejsza odrazę do kontrowersyjnych produktów

6 lutego 2018, 10:28

Ludzie są bardziej skłonni zjeść potrawy, które uznają za odrażające, jeśli zaprezentuje się je w języku obcym. Restauratorzy lepiej więc zrobią, wymieniając w menu "escargot", a nie ślimaki.


Bez względu na kulturę podobnie reagujemy na zapachy

18 czerwca 2018, 14:14

Mimo różnic w bogactwie słownictwa związanego z zapachami, myśliwi-zbieracze i przedstawiciele kultury zachodniej podobnie reagują na wonie: te same zapachy są dla nich przyjemne i nieprzyjemne.


Niewiarygodne źródła informacji wpływają na to, jak oceniamy innych ludzi

16 lutego 2021, 09:51

Emocjonalne nagłówki prasowe wpływają na nasz osąd innych ludzi, nawet jeśli uważamy ich źródło za niewiarygodne, stwierdzili neuropsycholodzy z berlińskiego Uniwersytetu Humblodtów.


Wykonanie ludzkie lepsze od komputerowego

9 lipca 2008, 17:06

Czy utwory komputerowe i grane przez człowieka wpływają tak samo na umysł odbiorcy? Wydawałoby się, że skoro melodia jest identyczna, tak właśnie powinno się dziać. Nic bardziej mylnego (PLoS One).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy